Børnehaven Solstrålen

Børnehaven Solstrålen er en selvejende institution, som har driftsoverenskomst med Ringkøbing-Skjern Kommune. Børnehaven er fra 1968, men er løbende blevet udvidet og renoveret. Den er beliggende i centrum af Videbæk by.

Børnehaven er normeret til 63 børn fordelt på tre grupper. To grupper modtager løbende nye børn, som bliver på stuen indtil det sidste år i børnehaven, hvor de overgår til storbørnsgruppen (kommende skolebørn).

Storbørnsgruppen "Jordbærgruppen" er den gruppe, hvor de ældste børn er samlet. Her er aktiviteterne rettet mod større selvhjulpenhed og en god skolestart.
Gulerodsstuen og Radissestuen er for de yngste og mellemste i børnehaven.
Sideløbende har vi en udegruppe/værksted "Valhalla", hvor der er ro og rum til fordybelse. Her er børnene på skift i en mindre gruppe på tværs af stuerne.

Vi lægger vægt på, at hverdagen danner ramme for en sjov og udviklende barndom i relation med andre i et anerkendende miljø.